Perasaan Bercampur Baur~

Salam..

Dah petang2 ni terigt plak kat ayah.. Mula2 terigt pasal smlm. Masa g amik kete, aku call ayah.. ayah tny ada kt mn, aku cakap da kt kedai keta ni..nak amik bwk balik.. ayah pon nasihat la, keta bru ni kena hati2 skit..jgn bawak laju2 sgt..then ayah cakap sat lg suh kakak drive la. takot jadi pape. aku pon x kisah sgt pon, jnji keta smpai umah je nnt.. ikotkan hati nk suh ayah yg rasmi tp ayah xdak kt sini.. xpela ;(

Masa sign agreement bank aritu, ayah ikot aku. Kebetulan ayah ada kt sini..Dia cakap bosan kat rumah, so ayah nak ikot ktorg balik Nilai masa cuti raya cina aritu. Duduk kat Nilai dlm seminggu je, smpat la teman aku sign agreement. Ayah kata klau keta cepat kuar, dia nk tgu. Tp lepas sign tu, keta xdak lg.. Minggu depan tu baru dpt..so ayah pon balik la kulim. Sbbnye mak aku ni buka kedai jahit. Da seminggu tutup, so xkan nk tutup lama2 plak kan. Ayah pon balik la Kulim ngn mak nek bas..huhu

Then lepas dia balik sana je, dia cakap bosan plak duk umah. Kalau bole, nak duk Nilai. Hehe Aku x kisah. Lg best klau ayah ada sini. Tp mak jela, kedai jahit tu camne kan.. ;( xpela, ada rezeki ke nnt, bukak la kt sini. Lg pon ayah tu risau sbnarnya.. sbb 3-3 anak pompuan kt sini, yg hero2 smua kt kedah. Sb tu la dia klau bole nk duk sini. :D hehe.. ayah oo ayah..

Ok.. berbalik psl cakap phone! hehe melalut dah..
Masa ayah dok nasihat psl keta baru tu, aku sengih2 je dgr.. tp last skali ayah cakap "Tahniah ti".. tros aku tergamam TT____TT xtau nape aku rasa sayu je bila ayah ckp camtu.. tima kasih ayah!!!!!!!!!!!!! huuuuu sedihhh..nak nangis plakk time tulis ni.....................

Apa yg buat aku lg sedih, bila aku terigt ayat arwah mak ngn ayah.. time tu aku dok skolah lg.. Ayah n arwah mak pernah ckp, "Mak ngn Ayah x dapat nk bagi harta kt anak2 mak ngn ayah, tp mak ngn ayah da bagi pelajaran kt semua.. guna pelajaran tu tuk cari rezeki sendiri.........."

Klau dulu aku rasa sedih sbb aku pikir, nape kawan2 skolah aku dpt handphone, dpt itu ini dari mak ayah dorg, nak ape je dapat.. tp aku bila mintak 1 pon x dapat.. mak ngn ayah hny bagi duit tuk skolah je.. xlebih dr tu......

Tp skrg, aku x sedih lg.. sebab aku da tau kenapa mak ngn ayah ckp camtu dulu.. supaya aku lebih mnghargai barang2 yg aku beli sndiri.. aku da tau camna perasaan bila dapat harta sendiri. Mcm mn hepi n bahagia nya perasaan ni..mmg x dpt nk bgtau la betapa seronoknyee... Aku suka cara mak ngn ayah ajar ktorg adik beradik.. bukan dengan wang ringgit... dari kecik memang x pernah dpt hadiah apa pon, biar hari jadi ke, dpt no1 dlm kelas ke.. memang x pernah.. dan skrg aku bersyukur..Alhamdulillah.......... :)

Terima Kasih ayah, mak... trima kasih yaAllah :)

0 comments:

Post a Comment

 

My Tweets!

Instagram

About Me

My Photo
Update bila rasa perlu update..and bila rajin~ and its all about me, my family and my friends!

Quotes

“We live in a wonderful world that is full of beauty, charm and adventure. There is no end to the adventures we can have if only we seek them with our eyes open.” – Jawaharial Nehru