Kisah xde air!! T_T

Semalam pas mghrb tb2 je kolej aku xde air.. yg peliknya, kolej2 lain laju je air mgalir.. huhu.. rs2 aku la kn, zaba ni mst catu air ni. kes nk jimat bil air la tu.. haih, ak pon xphm la kolej ak ni.. da la yuran plg mhl antara kolej dlm ukm tp slalu je xde air.. tp aku bersyukur ni sem last aku kt sni...da ckup 3 tahun kt sni ngn mslh2 camni.. tahun pertama kt zaba, ktorg xdpt wireless.. sedangkan kolej2 lain dpt wireless free..setahun ooo hidup tnpa internet kat bilik.. pastu thun 2 bru dpt, itupon puas la ukm pujuk pihak pngurusan kolej ni nk letak jaring..even jaring xde la laju sgt, tp ok la dr xde kan?? hehehe :D

ha, psl mslh xde air smlm tu, mmg bengang giler..xde notis pape tb2 je xde air.. mn x melompatnye dak2 zaba ni.. btnya nk membuang tb2, sape nk tanggung tu?? haih... geram tol.. pastu aku bajet2 pagi nnt ade la air, tp pas bgn tdo g cek air, xde gak.. adui.. geram2.. pastu tgu pya tgu, dlm kul10 cmtu zaty kata leh g amik air kt parking blok aku.. fuh!! nasib.. :D so aku pon bwk la baldi comel aku tu g angkut air ngn rumate aku.. huhuhu.. baldi aku mmg kecik je, tp nsb la lepas wat mandi koboi!! hahaha

nsb kls arini kul 11..so smptla g kls.. hehehe..so ms kt kls tu mmg heboh la psl xde air ni.. huhu..pastu pas kls ktorg trus r lepak kt surau smpai la asar.. solat siap2 sbb tkot xde air lg kt kolej.. then pas solat tu, ktorg blik la.. hehehe... ms da smpai blok, dgr ada org mndi da.. weeee..air da ade.. hehe..alhamdulillah.. pastu aku pon heboh2 la kat fb kte zaba da ada air, tp membe2 aku lak kata blok dorg xde pon.. mksdnya blok aku je la yg trselamat.. hihihihi.. tp kecian gak la kt blok2 yg xde tu kan..hmmm..

sbnrnya bila dipikirkan balik, xbaik pon mengeluh psl air ni. Allah baru nak uji 1 ari xde air, tp aku da x senang duduk..cuba tgk negara2 afrika tu, yg mmg 1 ari nk jmp air pon ssh.. boleh je idop.. tu la kn, spatutnya kejadian xde air ni kne anggap dugaan tuk aku n kwn2 yg lain gak..stp ari rs sng, apa slhnya rs ssh 1 ari kn? tp tu la manusia, cepat lupa atas kenikmatanNya. skali Allah tarik kenikmatan tu,mulalah kita nk slhkn org lain.. Astagfirullahalazim... bila jd je keadaan xde air cmni, bru kita sedar betapa besarnya kepentingan air tu tuk idop kita... lau x,ari2 keje mmbazir air je.. hehehe.. ampun2... :D

tp apapon, aku hrp kejadian2 camni xde la brlaku lg.. ssh oooo xde air T_T.. huhuhu

2 comments:

 

My Tweets!

Instagram

About Me

My Photo
Update bila rasa perlu update..and bila rajin~ and its all about me, my family and my friends!

Quotes

“We live in a wonderful world that is full of beauty, charm and adventure. There is no end to the adventures we can have if only we seek them with our eyes open.” – Jawaharial Nehru